شهرداری مشهد پیشگام در استفاده از فناوری‌های نوین حاجی بگلو: مدیریت شهری مشهد نگین تمامی حوزه‌های مدیریت شهری در خاورمیانه است رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور: بخش خصوصی اصلی‌ترین حامی مدیریت شهری است+ویدئو پارک خطی ۶ هکتاری در محله شهرک شهید رجایی مشهد به بهره‌برداری می‌رسد+تصاویر انعقاد قرارداد مشارکت شهرداری مشهد با کمیته امداد امام خمینی (ره) معاون استاندار خراسان رضوی: برقی کردن قطار مشهد- تهران ۲ میلیارد دلار هزینه دارد پلمب کارگاه تولیدی لوازم آرایشی غیرمجاز در کاشمر (یکم آذر ۱۴۰۳) ناصحی: مشهد قطب دیپلماسی شهری در کشور است ورود نخستین اتوبوس برقی به مشهد تا ۴۵ روز دیگر ارتقای پرشتاب زیرساخت‌های حمل‌و‌نقل بار در مشهد عزم جدی شورا و مدیریت شهری مشهد مقدس برای تقویت دیپلماسی شهری برگزاری اولین نشست شهر‌های ایرانی شرکت‌کننده در اجلاس بریکس پلاس در مشهد + فیلم (یکم آذر ۱۴۰۳) اجرایی‌شدن تنها ۳۰ درصد از پروژه‌های عمرانی مصوب شهر مشهد قطار برقی مشهد-تهران روی ریل تحقق | استاندار خراسان رضوی: با حمایت و اعتبار بودجه‌های ملی قرار است این پروژه به سرانجام برسد آغازبه‌کار دوازدهمین نمایشگاه تخصصی مدیریت شهری در نمایشگاه بین‌المللی مشهد از امروز (یکم آذر ۱۴۰۳) رونمایی از پهپاد‌های آتش نشان در نمایشگاه تخصصی خدمات شهری شهردار مشهد: تقویت دیپلماسی، از سیاست‌های اصلی مدیریت شهری است نشست رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر مشهد با احزاب سیاسی | گفتگو با فعالین اجتماعی، کلید بهبود مدیریت شهری در مشهد حضور دادپزشک در آرامستان‌های شهرداری مشهد برای تسریع خدمت‌رسانی به خانواده‌های متوفیان تقدیر فرماندار مشهد از شهردار مشهدمقدس (۳۰ آبان ۱۴۰۳) گره کور ترافیکی در میدان شهید کاوه مشهد باز می‌شود
سرخط خبرها

مبلمان، مبلمان و بازهم مبلمان! | گزارشی از پنجمین نمایشگاه ماشین‎‌آلات مبلمان در مشهد

  • کد خبر: ۱۸۸۱۶۴
  • ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۲
مبلمان، مبلمان و بازهم مبلمان! | گزارشی از پنجمین نمایشگاه ماشین‎‌آلات مبلمان در مشهد
پنجمین نمایشگاه تخصصی یراق‌آلات، ماشین‌آلات مبلمان و صنایع وابسته در شرایطی از عصر سه‌شنبه ۱۸ مهرماه، با حضور ۴۹ شرکت تجاری از چهار استان کشور و در فضایی به وسعت ۱۵ هزار مترمربع برپا شده که سوژه تکراری آن با محوریت صنایع مبلمان بر دامنه استقبال سرد مردم از نمایشگاه افزوده است.

به گزارش شهرآرانیوز، مجموعه نمایشگاه‌های بین‌المللی مشهد از عصر امروز (سه‌شنبه ۱۸ مهرماه) میزبان برگزاری رویداد دیگری در ادوار مناسبت‌های تقویم نمایشگاهی است. پنجمین نمایشگاه تخصصی یراق‌آلات، ماشین‌آلات مبلمان و صنایع وابسته در شرایطی با حضور ۴۹ شرکت تجاری از چهار استان کشور و در فضایی به وسعت ۱۵ هزار مترمربع برپا شده که همچون رویداد قبل، برگزارکنندگان این دوره هم با انتقادات مختلفی از جانب بازدیدکنندگان و غرفه‌داران مواجه هستند.

روایت «مبلمان»‌های تکراری!

تقریباً از هر چهار رویداد در تقویم سالانه نمایشگاه مشهد، یک رویداد با محوریت عرضه مبلمان است! این موضوع دیگر حتی داد غرفه‌داران را هم درآورده و مدیران واحد‌های تولیدی (به‌خصوص مشهدی‎ها) از تکرار پیوسته رویداد نمایشگاهی با محوریت ارائه مبلمان گلایه دارند. رویداد کنونی نمایشگاه در حوزه یراق‌آلات و ماشین‌آلات مبلمان هم یک‌بار دیگر به دل‌زدگی بازدیدکنندگان دامن زده و استقبال سرد مردم مشهد را دوچندان کرده است.

به‌طور کلی از ابتدای سال جاری تاکنون، نهمین نمایشگاه تخصصی جهیزیه و ملزومات ازدواج (دوم تا پنجم خردادماه)، یازدهمین نمایشگاه تخصصی مبلمان، لوستر، روشنایی، دکوراسیون و معماری داخلی (از یکم تا چهارم شهریورماه)، ششمین نمایشگاه تخصصی خانه مدرن و ایده‎آل (یازدهم تا چهاردهم مهرماه)، پنجمین نمایشگاه تخصصی یراق‌آلات، ماشین‌آلات مبلمان و صنایع وابسته (۱۸ تا ۲۱ مهرماه)، بیست و سومین نمایشگاه تخصصی مبلمان، لوستر، روشنایی، دکوراسیون و معماری داخلی (۱۳ تا ۱۶ دی‌ماه) و شانزدهمین نمایشگاه تخصصی لیزینگ (۱۱ تا ۱۴ بهمن‌ماه)، شش رویدادی را تشکیل می‌دهند که از ۲۵ رویداد کلی نمایشگاهی مشهد به‌طور خاص به حوزه مبلمان اختصاص یافته است.

محمداسماعیل ساقی، مدیر یکی از غرفه‌های نمایشگاه ماشین‌آلات مبلمان در گفتگو با شهرآرا تأکید داشت که با وجود مخاطب تخصصی این نمایشگاه، حتی تولیدکنندگان هم در روز نخست برگزاری آن تمایل چندانی به بازدید و سراغ‎گرفتن از دستاورد‌های جدید حوزه دستگاه‌های برش، حفره زنی، تراشکاری و طراحی نداشته‌اند. او ادامه داد: به‌طور کلی، مردم در معنای تام و فراگیر آن مخاطب این رویداد نیستند و ما همیشه با تولیدکنندگان مبلمان مواجه هستیم که برای مکانیزاسیون خط تولید خود، ماشین‌آلات به روزتر و به‌صرفه‌تر را جستجو می‌کنند، اما با این حال هم در روز نخست، استقبال این قشر مخاطب تخصصی با انتظارات ما تطابق نداشته و به خاطر معضل تبلیغات ناکافی و فضاسازی نامطلوب، سطح ارتباط با مشتریان همچنان بسیار پایین است.

به نام مشهد، به کام سایرین!

یکی از بارزترین موضوعاتی که از ابتدای بازدید از نمایشگاه به چشم می‌آید، تهرانی بودن بسیاری از غرفه‌های مستقر در تالار فردوسی و سالن مفاخر است. اگرچه بنا بر اعلام برگزارکنندگان، ۴۹ شرکت از چهار استان کشور در این رویداد حضور دارند تا رنگ و بوی یک برنامه ملی را به آن ببخشند، اما جای خالی تولیدکنندگان مشهدی به‌شدت احساس می‌شود. سعید منصوری، مدیر یکی از معدود غرفه‌های سالن فردوسی که کارگاه و خط تولید این ماشین‌آلات را در مشهدالرضا (ع) برپا کرده، در این باره گفت: مبنای عملی تولیدکنندگان مشهدی این است که از امتیازات ویژه‌ای برای بهره‌گیری از ظرفیت نمایشگاه بین‌المللی مشهد برخوردار باشند و این مجموعه بتواند بندر صادرات توانمندی هم‎استانی‎ها باشد. با این حال، رویداد امسال در حوزه یراق‌آلات در اکثریت به غرفه‌داران تهرانی اختصاص پیدا کرده تا این رویداد را سکوی پرشی برای یافتن تولیدکنندگان از استان‌های دیگر بدانند.

گلایه این کارآفرین بیش از هر چیز متمرکز بر برگزارکنندگان این رویداد بود که به‌جای معرفی تولیدکنندگان مشهدی، اهداف دیگری را دنبال می‌کنند.

با حجم و جهت‌گیری انتقادات از طرف بازدیدکنندگان و غرفه‌داران، به نظر می‌رسد که برگزارکنندگان این رویداد و مدیران نمایشگاه بین‌المللی مشهد نیاز است تجدیدنظر در شیوه اجرایی رویداد‌های مهم نمایشگاهی را در دستور کار قرار دهند. شاید کمی خلاقیت و توجه بیشتر به تولیدکنندگان مشهدی بتواند کیمیای شرایط فعلی باشد و جان تازه‌ای به رویداد‌های نمایشگاهی جهان‌شهر برکت و کرامت ببخشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->